Sider

Bruk gjerne elementer fra bloggen vår på egne sider.

Denne bloggen er ment som inspirasjon og vi deler gjerne ideer og bilder med andre. Vi håper selvfølgelig at dere linker til oss ved bruk av ting fra vår blogg, men dette er helt opp til dere.
Enjoy!

Følg oss også på Instagram! @malingsdamene

malingsdamene

malingsdamene
Maleriet fargehandel, Hønefoss.

fredag 18. september 2015

Redesignet kommode

Denne kommoden kostet meg en 50-lapp en gang for lenge siden. Etter 4 år hadde jeg fremdeles ingen god plan om hva jeg skulle gjøre med den, men jeg tenkte at et sted må man bare begynne.

Her har jeg pusset ned lakken, og saget av knottene som var festet med treplugg og limt på. (Litt ivirig, så glemte å ta før-bildet, da var den nemlig skikkelig gul av all lakken som satt på fra før)
Store fæle knotter etter min mening.
Først kvist og sperregrunn fra Nordsjø, for å hindre at lakkrester slår igjennom malingen, og for å fin heft. 

Plukket ut en fin turkis, som vi alle hadde lyst til å spise opp, utenpå.

Nordsjø Ambiance Superfinish halvblank 40
S0530-B30G, Garda

Inne har jeg brukt samme maling men bare hvit base. Har også avgrenset det hvite et stykke innpå med maskeringsteip for å få en renere inntrykk.

Her har jeg skrevet ut to bilder i str A3 av noen som gjør meg glad.(Her er det veldig lurt å skrive ut bilder med toner og ikke blekk slik som jeg gjorde, da blekket kan flyte litt utover og bildet blir litt utydligere).

Jeg har brukt decoupagelim fra Panduro (tapetlim funket ikke fikk jeg erfare, for da løsnet alt papiret fra skuffene før jeg fikk gjort det jeg skulle). Limet har jeg tatt på både forsiden av bildene jeg har skrevet ut og på skuffene, før jeg festet det på med printen ned 
Når det har tørket i 24 timer tar man vann på papiret og fjerner det slik at bare blekket sitter igjen. Her er det viktig å ta seg god tid så man ikke fjerner mer enn man skal. Så går man på med lakk, tre strøk.

TRESJERNER Gulvlakk Vannbasert

Da blir den seende slik ut. Motivet er selvsagt mine høyt elskede dachsejenter Alma og Lotte, som står i trappa hjemme.

Inni har jeg tapetsert med litt forskjellige retro tapeter. Hadde nok valgt samme tapet hadde jeg tenkt meg om to ganger, men heldigvis pleier man ikke åpne mer enn en skuff av gangen..
Og selvsagt noen flotte knotter av glass :-)
Disse glassknottene er kjøpt hos Villa Nostalgi. 
I etterkant har vi på Maleriet også fått inn masse herlige knotter!


Syntes det er gøy å teste ut litt andre metoder enn bare tapet og maling, og med bilde av to små snupper jeg er veldig glad i så sier jeg meg fornøyd :-)

God helg til alle sammen! 
Hilsen Inger, dachsene, og alle damene på Maleriet



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar