Sider

Bruk gjerne elementer fra bloggen vår på egne sider.

Denne bloggen er ment som inspirasjon og vi deler gjerne ideer og bilder med andre. Vi håper selvfølgelig at dere linker til oss ved bruk av ting fra vår blogg, men dette er helt opp til dere.
Enjoy!

Følg oss også på Instagram! @malingsdamene

malingsdamene

malingsdamene
Maleriet fargehandel, Hønefoss.

mandag 1. juli 2013

Kaptein kaos! Barnerom & kommode.

Guri i butikken hadde en kommode som skulle kastes. 


Velkommen til skrotnisselia i Maleriet Fargehandel, 
her kaster vi ikke noe!

Kommoden ble den første delen i prosjekt barnerom.

-den la også styring på resten av prosjektet.

Først renset jeg med denne malervasken. Den er klar til bruk, 
og du slipper skylle i etterkant.

Bare ta den på en mikrofiberfille og tørk godt over møblet.

Så la jeg et strøk med Nordsjø sin grunning.

Dette for å være sikker på god heft til toppstrøket.

Som toppstrøk brukte jeg SUPERFINISH!


Denne blir hardere enn en vanlig listemaling,
og er derfor spesielt egnet før møbler.

Denne malingen er noe tynnere enn vanlig listemaling,
men har uansett en veldig bra dekk, så du trenger ikke legge den i tykke strøk.

Resultatet blir tilnærmet sprøyte-finish. 

Vi har testet de fleste vannbaserte malinger av denne typen som er på markedet,
og dette er uten tvil den beste! 

Kommoden malte jeg i en helt lys beige farge.
Så satte jeg tapeter på skuffer og toppen.

Tapetene fant jeg i en utgått tapetbok vi hadde stående. 


Husk å legge tapetene litt på innsiden av kanten slik som dere ser her.

Da slipper dere en utsatt kant på tapeten
...som ikke minst kan være veldig fristene å rive i for en liten pirat 
;)

Til slutt så forseglet jeg de tapetserte overflatene med klarlakk.  (Vannbasert)


I ekte piratstil så spraylakket jeg føttene på kommoden i glitrende gullspray fra 
CARAT



GULLSKO!


Nye knotter må også på plass,
og jeg synes disse passet perfekt!


Da var kommoden klar for nytt hjem på et barnerom. 



Barneromsprosjektet er også ferdig,
og vil bli lagt ut på bloggen her i løpet av et par dager.

Mvh Heidi.

4 kommentarer:

  1. Så tøff den ble :)

    SvarSlett
  2. Kan dere anbefale superfinishen til Nordsjø til feks maling av paneltak?? Jeg sliter med Jotun sin supreme finish som jeg syns har elendig dekkevne. Paneltak er jo utrolig kjedelig å male i utgangspunktet og blir ikke bedre når man må til med 4 strøk for å få det fint....

    Hilsen Monica

    SvarSlett
    Svar
    1. På paneltak er det helt unødvendig å bruke denne type maling som er noe tynnere enn vanlig. Uansett om du velger bruke den skal du IKKE trenge 4 strøk :) Jeg anbefaler deg å teste Blankett 15 på tak. Skal love deg at du vil bli fornøyd. Husk å bruke heftgrunning på første strøk. Lykke til, og gi gjerne tilbakemelding på om du er fornøyd. noe jeg er ganse så sikker på at du blir. Den har utrolig bra dekk. Mvh Heidi

      Slett