Sider

Bruk gjerne elementer fra bloggen vår på egne sider.

Denne bloggen er ment som inspirasjon og vi deler gjerne ideer og bilder med andre. Vi håper selvfølgelig at dere linker til oss ved bruk av ting fra vår blogg, men dette er helt opp til dere.
Enjoy!

Følg oss også på Instagram! @malingsdamene

malingsdamene

malingsdamene
Maleriet fargehandel, Hønefoss.

onsdag 10. oktober 2012

Jeans&Peace

En praktisk puff hvor man kan oppbevare alt mulig rart i. Hadde et forholdsvis slitent trekk som måtte av og på med noe nytt.
Lokket har hengsler i bakkant.

God plass til sokker, votter, tegnesaker, leker, håndarbeid, tøfler eller hva det nå måtte være :)


En gang her på loppis så hamstret jeg en stor pose full av olabukser.
Tenkte at det kan være kjekt å ha....
Så da er det bare å måle opp ift sidene på puffen og lokket og klippe til.
Måtte sy litt også her og der for å få et helt stykke.


Trekket er av og da dukket det opp en heltre furukasse med bein. Lokket har et ekstratrekk som må få sitte på. Dette trekket holder sånn gammel filt på plass.


Beina er lakket og noe slitte. Pusset over med K120, renset de med malervask
både før og etter puss.


Beina fikk et strøk med vannbasert heftgrunn fra Nordsjø.





Har valgt en lysblå-farge på beina som står godt mot olastoffet.
xxx i Blankett V 15 fra Nordsjø.


Så er det bare å gå på med olastoff og stiftemaskin.
Tar først to motstående sider for deretter de to andre Pass på å strekke stoffet så det ikke blir slakt, men ikke for mye heller..


Ser i etterkant at jeg burde brettet stoffet inn for å få en pen kant. Men olastoff er jo forholdsvis tykt og stivt, så tror faktisk det hadde blitt en tykk kant med både lokk og puff mot hverandre....
Sånn for å trøste meg selv :D


Lokket ferdig!


Bakenden ferdig :)




Og foran....

Lommene er sydde jeg igjen akkurat i lommekanten, samme med smekken. Glidelåsen dro jeg ned for å slippe den klumpen øverst mot kanten.


Fra noen spisestuestoler jeg pusset opp tidligere, hadde jeg en boks med nagler stående :)
Kaster jo aldri noe her, men stapper det inn i hylla for sånn kjekt å ha....



Brukte disse for å feste olastoffet på langsidene. Den ene olabuksa hadde en skinnreimdekor nederst på beinet. Den passet helt perfekt syns jeg.

Hadde i utgangspunktet tenkt å lage et peace-tegn med naglene på langsiden, men syns egentlig det ble nok med selve sømmen og lærreimkrysset.. 
Derav navnet Jeans&Peace - så vet dere det.




For at lokket ikke skal vippe for langt bakover og ødelegge hengslene,
festet jeg på et silkebånd. Stiftet det på i lokket og inne i puffen.




Morsomme detaljer!


Noe du gjerne skulle hatt til oppbevaring av noe?

Selges kr 600,-


Høstlig hilsen
Trude

5 kommentarer:

  1. Imponerende stilig! Tar hatten av for kreativiteten din :-)

    SvarSlett
  2. Artig puff :) Men ville nok ikke hatt en slik selv :)Takk for framgangsmåten

    SvarSlett
  3. Er den solgt? Jeg vil gjerne ha den.. :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Den er ikke solgt, tror jeg. Trude kommer på jobb i morgen klokken 11.00. Supert om du ringer henne da på 4000 7959 Mvh Heidi

      Slett