Sider

Bruk gjerne elementer fra bloggen vår på egne sider.

Denne bloggen er ment som inspirasjon og vi deler gjerne ideer og bilder med andre. Vi håper selvfølgelig at dere linker til oss ved bruk av ting fra vår blogg, men dette er helt opp til dere.
Enjoy!

Følg oss også på Instagram! @malingsdamene

malingsdamene

malingsdamene
Maleriet fargehandel, Hønefoss.

tirsdag 15. mai 2012

Gammelt stuebord Før/etter.

Hei alle der ute i Bloggeland!

Denne type dekor har jeg vist dere før, men da med bruk av voks.

Selv synes jeg det blir ganske stilig,
så tar og deler metoden igjen.

Først så tar man og sliper ned bordplaten som var ødelagt med ringer og flekker i lakkfilmen.

(NB: pass på og ikke slipe gjennom finerlaget)


-og da ser bordplaten slik ut,
mye lysere enn resten av bordet.

Her ser dere også veggordet og lakken jeg skal bruke.


Så satte jeg veggordet på den slipte bordplaten.


Liberion Bistrot lakk er en oljebasert møbellakk med farge.
Den er fra Alanor.

Medium Eik er den rette fargen å bruke på slike møbler,
men den finnes i både mørkere og lysere bruntoner.


Lakken er silkematt i seg selv,
men kan overlakkes med blank klarlakk om du vil.

Husk å riste boksen godt før bruk.


Jeg valgte å påføre den med en fille for og ikke få markerte penselstriper.
(2 strøk)

Gnir da bare lakken ut over bordplaten og veggordet.


Så skal lakken få tørke et par timer,
før jeg pirker vekk veggordet igjen.



Da vil teksten bli preget ned i lakkfilmen, og bunnfargen står frem

Fint ikke sant? 


Tryll tryll, og du har et unikt bord!



Klar for avreise til Haugsbygd!




That`s all !

Mvh Heidi

8 kommentarer:

  1. Å så stiligt!!!:))dere e såååå kreative :))

    SvarSlett
  2. Elsker mørkt polert tre - midt i blinken for meg :)
    Mannen min sier jeg er altfor ung for smaker min :) ha ha

    Har lest meg tilbake og kost meg med alle de kreative krumspring - herlig!

    God kveld og morgendag!

    Tove

    SvarSlett
  3. JA, det ble knallfint:)
    Er jo så kreativ og flink.
    klem sissel

    SvarSlett
  4. Så fint det ble!
    Og så vil jeg bare takke for tipsene til maling av hus utvendig. Nå er vi i gang, takket være innlegget deres. Har linket til dere i blogginnlegget mitt i dag.
    Klem :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig! Godt malervær sendes din vei ;)

      Slett
  5. Så kreativ du er!!! Vil bare si at tipset deres med å bruke Owatrol i den vannbaserte Jotunmalingen ble løsningen på et stort problem Er så takknemlig for rådet jeg fikk. Skal lage et innlegg om det snart.Ha en kos kveld =)

    SvarSlett