Sider

Bruk gjerne elementer fra bloggen vår på egne sider.

Denne bloggen er ment som inspirasjon og vi deler gjerne ideer og bilder med andre. Vi håper selvfølgelig at dere linker til oss ved bruk av ting fra vår blogg, men dette er helt opp til dere.
Enjoy!

Følg oss også på Instagram! @malingsdamene

malingsdamene

malingsdamene
Maleriet fargehandel, Hønefoss.

tirsdag 3. januar 2012

Pip 2, Ny tapetbok fra Eijffinger!

Hei, og godt nytt år! 

Dere har kanskje fått med dere at den sagnomsuste tapeten PIP
har kommer med en PIP nr2?

-det har de altså,
og jeg har brukt tapet fra den for første gang i dag.

Slik så bordet ut før jeg startet:
Siden jeg skulle bruke en oljemaling juksa jeg litt,
og mattslipte den isteden for å grunne med heftgrunning.

Korningen på slipepapiret jeg bruker er 150.


Klart for maling!!!

Tenkte bordet kunne bli fint i en svak dus hvit-tone...

-Nei selvfølgelig gjordet jeg ikke det!!!

SÅNN SKAL DET BLI.


Maler og maler, bruker silkematt oljemaling.


Som sagt så har Eijffinger kommet med en bok nr 2 i Pip tapeter.

Her en den jeg skal bruke på toppen av bordet.


Tapeten har fiber bakside og settes rett i limet.

-press tapeten godt ut til kantene 
før du skjærer kanten med en skarp tapetkniv.



Her er bordet ferdig, 
forsøkte å legge noe gulldekor på bena, 
men tok det vekk igjen 
fordi det ikke ble noe greie på.


Til slutt lakket jeg 3 strøk med vannbasert gulvlakk på toppen for å beskytte tapeten.

-Celco gulvlakk 
glans 20 fra NORDSJØ

Jeg skal lage et miljø med de nye PIP tapetene i butikken hvor jeg kunne brukt dette bordet,
men så skjedde dette!!!


Rett som det var så sto det hjemme i stua mi!
;O)

_Her hjemme så har jeg nemlig dette hjørnet,


-som nå har blitt til dette hjørnet:


Pleddet er det selveste Trude som har laget til meg,
og opp i kakekrukken har jeg lagt alle te-lysene.
Krukken er en del av Pip home servise.


Sier seg jo selv at dette bordet blir stående her.




Her ser dere noen flere tapeter fra denne pip-kolleksjonen.














Så da blir det å ta med det gamle bordet ned til butikken,
så får vi lage et pip-bord til.
Her er det malt med en mørk bruntone,
så la jeg en heklet duk på toppen,
for så å spraye med blank lakk.

Så vekk med duken og du får et svakt mønster.
-men det skal vekk nå da.

VI PIP-tapet ES!

Mvh Heidi

4 kommentarer:

  1. Nice nice baby! Elsker PiP! ..og særlig påfugltapeten.. Minner meg om Asia og Thailand. Jeg <3 det.

    SvarSlett
  2. Jammen fikk du en knallfin kosekrok nå?
    Likte også det kakeglasset ditt godt, lekkert!

    SvarSlett
  3. KULT! :D

    Håper dere får et fint 2012!!

    SvarSlett