Sider

Bruk gjerne elementer fra bloggen vår på egne sider.

Denne bloggen er ment som inspirasjon og vi deler gjerne ideer og bilder med andre. Vi håper selvfølgelig at dere linker til oss ved bruk av ting fra vår blogg, men dette er helt opp til dere.
Enjoy!

Følg oss også på Instagram! @malingsdamene

malingsdamene

malingsdamene
Maleriet fargehandel, Hønefoss.

onsdag 3. august 2011

Møt Frk. Tavlesen! Gml maleri før/etter

Hallois bloggingser.

Som dere sikkert har merka så har ikke bloggen vært like livlig som før, 
men satser på at om en liten stund er vi igjen i gang for fulle mugger...


Ja dere skal vite at vi har litt på lager altså, som snart legges ut ;) 

-for helt i transe med ikkeno kommer vi jo aldri til å være.

Uansett, har kjent litt på at bloggen ikke akkurat har vært førstepri...

Her er det ene prosjektet jeg har surra med om dagen.

FÆLEBILDEGURI BLIR TIL FRK. TAVLESEN!!!

Bildet er ganske stort,
1 meter bredde og 80 cm høyden.

-og denne gangen valgte jeg å fjerne hele bildet.


Fant ut at jeg skulle bruke en stålplate,
slik at en også kan bruke magneter på tavlen.

Det er niks problem,
for vi har Profilmontering som nabo 

:O)



SMIKKSMAKK!!! 

-så hadde de kappet en plate til oss.


-dette mens jeg renset og grunnet rammen med sprayen 
Decomax fra Nordsjø.

Etter grunningen så måtte det fikses på litt sprekker og slikt.


Dette er greit å legge på med en pensel når det er mye kriker og kroker.


Så dupper du penselen i litt vann for og børster over
for å få en pen overflate på den hvite akrylen.

Tamtam!!!
(og tryll tryll)


Så banker vi på....bank bank bank bank...
Hva kommer nå...???

ROOOOOOOOSA!!!!


:O)


Så kom stålplaten...og de er det et slikt fettlag på.

For å være sikker på at alt ble vasket bort ...
slik at grunningen fikk god heft på underlaget...

-først renset jeg med malervask
-så brukte jeg liberon møbelrens
-så tørket jeg med rødsprit
-også til slutt med aceton.

(snakk om å være føre var)
Platen ble først spraygrunnet med primer, så slipt med stålull.


Så malt med tavlemaling fra Alanor.


Denne la jeg på med en fin malerulle.

Rammen fikk så litt skimmereffekt med den fantastiske Felgsprayen til
Nordsjø.

- som vi har brukt så mange ganger før.

Da ble det så her.


Platen monterte jeg bare med Tec7...
-limer, tetter, fuger, lager mat og vasker sikkert trusa di om du spør også...

Kan brukes til ALT, nemlig!
(eller nesten da)

Ferdig montert!


Som dekor satte jeg en sjablong fra Alanor nede i det ene hjørnet.

-og en...
-og to...
-og tre!

Og sånn slutter eventyret om FælebildeGuri,
som ikke skulle til seters for å gjøre seg feeeet,
men uansett ble en ganske fet Frk. Tavlesen.
, og som nå muligens skal henge i en klesbutikk.
Ja, om Fru Hagen vil ha den da.





Vi har også før laget en slik tavle ,
men på den så malte vi bare rett på underlaget som det var med tavlemaling,
og brukte Alanor ovnskrem til å lage den sølvaktige effekten på den.


-om du vil se hvordan vi fiksa denne så klikk
HER:


Mvh Heidi

5 kommentarer:

  1. Guri land så lekkert!!!!! Blir nødt til be Nordsjøforhandelen her i Moss om å skaffe Felglakk:DDDD Klemz Grethe

    SvarSlett
  2. Kjempestilig!! Herlig med så grundig gjennomgang, tar i mot alle maletips jeg kan... ;)

    Ha en super dag!
    -Mari

    SvarSlett
  3. Dette ble skikkelig stilig :)

    Takker for tilbakemelding på innlegget jeg hadde.
    Selv om dette til tider kan være tøft, så må man bare gi gass og stå på videre..
    Skjønner du har erfart litt av hvert,selv også..
    Ha en fortsatt fin kveld
    klem

    SvarSlett
  4. Sier bare... berre lekkert.....Goood helg damer! Klem fra meg:-)

    SvarSlett