Sider

Bruk gjerne elementer fra bloggen vår på egne sider.

Denne bloggen er ment som inspirasjon og vi deler gjerne ideer og bilder med andre. Vi håper selvfølgelig at dere linker til oss ved bruk av ting fra vår blogg, men dette er helt opp til dere.
Enjoy!

Følg oss også på Instagram! @malingsdamene

malingsdamene

malingsdamene
Maleriet fargehandel, Hønefoss.

tirsdag 24. mai 2011

Før/etter prosjekter.

Hei hei, og kort innpå!


Vil bare fortelle dere om en facebookgruppe jeg lagde for en stund siden.

Den er ment som et verktøy til dere bloggere for å spre deres egen blogg,
-og ikke mist som inspirasjon for andre interiørtullinger.

(Ja oss som er hekta på interiør og oppussing)

Det er før/etter prosjekter som skal ut her, 
gjerne med link til blogg.

-dere som ikke har blogg legger seff bare ut bilder.


Her er linken:


-Ellers så har jeg pusla med et "skilt" som Mona, 
vår kjære lønningsdame, skal få til terrassen på hytta.

Vi holder oss jo inne med lønningsdama seff!
(det er lurt)

Det var ei gammel ramme med et grusomt maleri i som jeg malte og dekorerte litt.
-litt artigere enn sånne typiske plankeskilt du finner på de fleste hytter.


-er vel ca 40x50 cm eller noe slikt...

-her har jeg fått bilde fra Mona`s hytte!
Sånn ble det!



Denne siden bør dere også like på facebook.
Siden til selveste IFI,
https://www.facebook.com/inspirasjon


Der finner dere mange gode tips.

Jepp!

Det var det hele fra meg i dag.

Mvh Heidi

4 kommentarer:

  1. Stilig! Og takk for besøket hos meg. Er helt enig, den hvitfargen var lekker!

    Er det lov å spørre om flere tips? Har et par rokokkostoler som jeg ønsker å gjøre noe med. Har ikke lyst til å male de med heldekkende farge hvis jeg kan unngå det. Kunne tenke meg å la treverket skinne litt igjennom, og tenker at jeg kanskje kan bruke interiørbeis? De er lakkert eller beiset (har ikke peiling)... Må jeg da eventuelt pusse de helt ned før jeg gjør noe med de?

    SvarSlett
  2. Oppdaget denne bloggen via, via...
    Utrolig herlig, kreativ og ikke minst nyttig. Jeg har lest og lest og beundret alt det herlige dere lager.
    Har lest meg gjennom hele innlegget om utendørsmaling. Der skriver dere om svart sopp. Vi har grønn sopp på veggene. Skal det behandles på samme måte?
    Takk for masse inspirasjon.
    Ellen :)

    SvarSlett
  3. Mitt Landliv; det du kan bruke på stolene dine er Bistrotlakk fra Liberon. Denne finnes i flere tresort-farger og sitter oppå tidligere lakkede flater. Du må rense stolene først med en trerens og deretter legge på 1-2 strøk med lakken. Dette er en oljebasert møbellakk.

    Ellen; du vasker på samme måte som beskrevet ift svartsopp. Det er viktig å skure vekk alle spor etter sopp og deretter påføre sopp- og algefjerner når det er utsatt for sopp. Den vil ta knekken på de sopprestene du ikke klarer å skure vekk og sitter inne i planken.

    Lykke til begge to :)

    mvh
    trude

    SvarSlett