Sider

Bruk gjerne elementer fra bloggen vår på egne sider.

Denne bloggen er ment som inspirasjon og vi deler gjerne ideer og bilder med andre. Vi håper selvfølgelig at dere linker til oss ved bruk av ting fra vår blogg, men dette er helt opp til dere.
Enjoy!

Følg oss også på Instagram! @malingsdamene

malingsdamene

malingsdamene
Maleriet fargehandel, Hønefoss.

mandag 16. mai 2011

En kjedelig skuvseng i furu ble til en liten fargeklatt :)


Oi oi oi hvor lenge denne senga har stått..... Trudde vel egentlig at dette skulle bli et morsomt prosjekt, men det tok dessverre liiiiitt lang tid!

Men uansett - nå er senga ferdig og må si at jeg ble fornøyd til slutt jeg også....
Og sånn har nå dette gått til;


Startpunktet - en gammel og slitt skuvseng i furu...

Senga trengtes å limes litt og da brukte jeg et ekspanderende trelim. Er helt supert å bruke. Blås vekk støv og skit, legg litt lim og knips på litt vann (el dusj med ei dusjekanne hvis du har det...). Sett delene sammen og vent til dagen etterpå. Er så enkelt atte!

Beklager litt på skakke her, men bildet ville ikke være riktig vei...... 


Senga ble malt i S1020-G20Y Pistasjegrønn


Senga ble selvfølgelig grunnet med vannbasert heftgrunn først og deretter den grønne på nesten hele sengen. Alle speil ble beholdt i grunning for her skal det gjøres noe mere spennende :)

Dette er jo en seng som er uttrekkbar og kan deles i to. De små speila på utsiden ble malt i en lys rosafarge; MIDDLE ROSE
fra Nordsjø.

Legg tapeten godt inn i kanten og skjær med en skarp kniv

Bakspeilene har jeg satt rød PIP - blir jo bare glad av denne tapeten :)

Tamtarratam!



  
De andre utvendige speil har fått hvit PIP :)


De innvendige sidespeil har jeg malt i en skarp rosalilla farge
S3050-R30B KLAR LILLA


 Fine farger mot hverandre....


....men syns det mangler noe jeg.. Ble lissom litt tamt det her...

Jammens godt vi har litt slengende her og der i denne sjappa vår :)
Et lite veggord i samme skarpe rosalilla farge med GOD NATT



Satte veggorden i det jeg føler som hodegavl, men kan sikkert være ved tottelittene også :)

Såååånnn jaaaaa, det ble mye bedre det!


Klar for en liten prinsesse 




 

God natt, min skatt

Selges kr 2200,- inkl mva

Husk også at vi snart trekker gavekort på en verdi av hele 
5000,-
i maling fra Nordsjø.
En gavepakke til en av våre lesere uansett hvor dere holder hus i Norge.


Ønsker alle bloggere en riktig flott 17. mai

Hipp hipp hurra fra
Trude

6 kommentarer:

  1. Nydelig!! Blir aldri lei av før og etter prosjekter. :)

    SvarSlett
  2. Fantastisk fin, heldig den som får sove i denne sengen:)
    HA en fin 17 mai i morgen!
    Kristine

    SvarSlett
  3. Sengen ble nydelig!
    Ha en flott 17 mai. :)

    SvarSlett
  4. Nydelig seng!!!!! Jeg må begynne å lete på finn.no etter noe lignende. Trenger noe morsomt, som vår lille Mini-prins kan sove i. Noe som er litt mer spennende enn den fæle sprinkel-greia, han sover i nå. Fortsatt god 17. mai!!! Klemz Grethe

    SvarSlett
  5. Dere er så flinke. Jeg får ikke sagt det ofte nok!!!

    SvarSlett
  6. Fargerik og kreativ :) jeg har nettopp fått en skuveseng og nå ble jeg insoirert til å gjøre noe litt mer sprelsk med den enn bare maling. Tapet er en fin vri :) Takk for inspirasjon!

    SvarSlett