Sider

Bruk gjerne elementer fra bloggen vår på egne sider.

Denne bloggen er ment som inspirasjon og vi deler gjerne ideer og bilder med andre. Vi håper selvfølgelig at dere linker til oss ved bruk av ting fra vår blogg, men dette er helt opp til dere.
Enjoy!

Følg oss også på Instagram! @malingsdamene

malingsdamene

malingsdamene
Maleriet fargehandel, Hønefoss.

mandag 8. november 2010

En gammel speilkommodes make-over...

Nok et finn.no-kjøp skal til pers!
Og du hvor jeg gleder meg. Denne skal nemlig få bo hos meg :)


 Ved nærmere ettersyn så var kommoden slitt og lakket var krakkelert over stort sett det hele. Men noen runder med stikkskrape og slipemaskin vil gjøre underverker tenker jeg...

Men du hvor fin den egentlig er og enda finere skal den bli :)

Sånne flotte originale håndtak - hmmm må finne på noe bra med disse..

Har vel en plan her... :)
...tapet i dørspeil og en mørk gråbrun farge - jada!!

Skrapet vekk løs lakk...

...og pusset over med maskin. Dette trengtes virkelig for å få vekk delvis løs lakk og delvis fast lakk. Var flere strøk med gammel lakk her ja.. Etterpå måttes kommoden renses godt for å få vekk alt av pussestøv og gjøres klar for grunning.



Første strøk er heftgrunn - både inne i skapene og utenpå.



Ferdig grunnet og første toppstrøk i en gråbrun farge.
6005-Y40R - I vårt arkiv heter nå denne fargen KARDEMOMME :)


Skuffene fine og nymalte. Må bare tenke ut litt tekst som skal på også....



"Små ting er ikke småting"
.... det kan til tider være viktig å bli minnet på dette i en stresset hverdag....

Tapet på plass i dørspeil
Bella Epoque fra Storeys


Skuffene måtte også få litt tapet - mere delikat å legge dukene mine nedi her nå



Håndtakene etter en liten runde make-over...
Renset, primet og malt i SOFT CLAY og deretter sprayet lett med vår kjære felglakk :)
Lekkert ble det!

Sånn - TADA.. Venter bare på å flytte inn i Færdenbakken nå :)

Flyttet inn og på plass!


Pyntet med dekor fra Den Gyldne Fe


Strålende fornøyd - både kommoden og jeg :)

Denne kommoden kommer ikke til sin rett hos meg og legger den derfor ut for salg.
Kr 2500,- ink mva


Sprudlende hilsen fra
Trude :)

10 kommentarer:

  1. Wow, wow, wow, har ikke ord for å beskrive hva jeg tenker og føler:DDDDD Den ble så nydelig. Fargen er bare helt herlig og tapeten.... skjønn. Jeg elsker bloggen deres, fordi dere kommer med konkrete forslag til maling, og forklarer hvordan dere utfører jobben. For en amatør som meg, så er det det jeg alltid har lett etter: Konkrete forslag og forklaring på hvordan man gjør det:DDDD Hjertelig takk, jenter:DDDDDD Det er så jeg begynner å drømme om å jobbe i en malerbutikk, bare for å få tilgang til all den deilige malinga, he-he. Andre blogger-damer drømmer om interiørbutikker, Hjertedama drømmer om en malebutikk med masse forskjellige malingsgreier, og som viser hvordan ting kan settes i stand og få et nytt liv:DDDD Men jeg lurer på hvordan jeg får tak i disse greiene , som dere har nevnt. For malebutikkene her i Moss har ikke all verden........ Klemz

    SvarSlett
  2. fiiiiiiiiiiiint heidi.... også så fin farge!!!

    flinkis!!♥

    SvarSlett
  3. Utrolig, fantastisk VAKKER!!! Du er bare SÅÅ flink!! Var det så at man kunne få kjøpe tapet i metervis hos dere?? Mener jeg leste det et sted på bloggen??
    Skulle så gjerne hatt litt skjønner du ;)

    Karina

    SvarSlett
  4. Takker for koselig tilbakemeldinger :)
    Når det gjelder produktene vi stort sett bruker så er det maling og spray fra Nordsjø. Har lagt ved link så du kan finne din nærmeste forhandler.
    Vi selger noe tapet i metervis. Stort sett PIP fra Eijffinger, men har også en del prøveruller ift det vi selv bruker. Tenkte du på den jeg har brukt her så kan vi ordne det vettu :) Bare send oss en mail m adressen din og hvor mye du evnt ønsker.

    Trude :)
    www.nordsjo.no

    SvarSlett
  5. Så fin den ble, ikke til å kjenne igjen!

    Hilsen fra Mimmi-Leone

    SvarSlett
  6. Kjempe Lækker , dere er så flinke og en morsom blogg og følge masse flotte ideer)))))))))

    SvarSlett
  7. Kommoden ble superfin! Sånn vil jeg ha!:)

    SvarSlett
  8. Havnet bare innom her og kikket litt, men greide ikke å la være å skrive noe. Den ble jo bare kjempe lekker!!!!

    ha en fin dag!

    SvarSlett