Sider

Bruk gjerne elementer fra bloggen vår på egne sider.

Denne bloggen er ment som inspirasjon og vi deler gjerne ideer og bilder med andre. Vi håper selvfølgelig at dere linker til oss ved bruk av ting fra vår blogg, men dette er helt opp til dere.
Enjoy!

Følg oss også på Instagram! @malingsdamene

malingsdamene

malingsdamene
Maleriet fargehandel, Hønefoss.

tirsdag 5. oktober 2010

Vokspolere malte flater.



Gammel bord.
Her ser dere hvordan dere kan behandle gamle hvitmalte bord om dere ønsker den slitte effekten.
 På dette bordet så slipte jeg først kanter med en plansliper.
 Malte kun bordplaten på nytt fordi det var så mye merker i den.

Når malingen er tør, så kan du gni på voks fra Alanor. 
Her har jeg brukt medium eik, men den finnes i flere fargetoner.

Så polerer du over enten for hånd eller med maskin slik at voksen setter seg ned i sporene på underlaget.

Denne måten å lage den gammel effekt på et møbel er utrolig enkel, men krever at det er strukturer på møblet slik at voksen får mulighet til å sette seg.



Brukte kun voks på midtfeltet. (løse illegg)

Takk for seg.

mvh Heidi

4 kommentarer:

  1. Så lekkert:DDD Takk for tipset:DDDDDDD Får sjekke om Gubben har en eller annen poleringsmaskin liggende:DDDD Klemz

    SvarSlett
  2. Fy søren så flinke dere er!
    En kan godt se at dere er proffe. Det er ikke alltid mine prosjekter blir like vellykkede :)
    Jeg er i utgangspunktet ikke noe særlig for den slitte stilen (hvis den ikke er helt naturlig slitt da), men det her var superbra. Det ser veldig 'riktig' ut.

    SvarSlett
  3. Herlig blogg med gode tips til en oppussingsfrelst person som meg :-)
    Takker for gode tips!!

    Legger meg som følger her!!

    SvarSlett
  4. Så smart!
    Elsker de smarte tipsene dere, og blir alltid så godt humør av å se hva dere gjør. Skal definitivt en tur innom butikken når jeg er i området :-)

    SvarSlett